SETIcon 2010 days 6 and 7 (final) – SETIcon 2010 días 6 y 7(final)

Hi everyone!

Here are the last couple of pages of my SETIcon journal, I hope you like them!

SETIconDay6_3

Day 6 cont.

I went earlier from the last talk because I wanted to finish packing and get ready to go out to dinner with Seth, I wanted to talk to him in private but Barbara told me that she really wanted to join us along with Paul (Duffield) -the SETIcon art designer- so how could I say no to that?

At 6:30 Barbara called me and the four of us went to have dinner, hamburgers!! at “Benningan’s”, I ate a wonderful “Black & Blue” medium (same as Seth ordered three days ago) we had a nice dinner although I spoke just a little bit, Paul held the main topics along with Seth, we got back to the hotel and I said good bye to Seth at the elevator (that was the last time I saw him that year), got back to my room and finished packing, relaxed and watched TV, also chatted (by messages) with my husband and went to sleep.

SETIconDay7_1

Day 7 (final day, going back home)

On my last day at Santa Clara, I woke up early and took a shower, lightly make up, got dressed and went to checkout, payed my Internet days and left my luggage at reception so I could have a final coffee and bagel with cheese and jam.

While taking breakfast waiting for Barbara I meet with Elder (from Brazil, another VIP who seated at Seth’s table at the banquet) and we had a very nice talk (in Spanish) while having coffee (then) I saw Robyn (Assimov) checking out and buying a coffee while waiting for her cab, she joined us and I was very happy because I could say good by to her and gave her a book-separator I brought from Campeche. Soon her cab arrived and we said good bye also Elder had to go just as Barbara arrived for me. I went to the restroom while waiting for Paul (whom didn’t showed up.) Barbara told me she and Seth would take care of my hotel (that was awesomely touching and very helpful for me!) We leaved to the airport and me and Barbara said good bye for the last time. Then my travel back home began with a little unexpected change on my (flight) schedule that ended me arriving two hours earlier with not a flaw!!

So this is how my SETIcon journal ends, hope you’d enjoyed it, I was really glad to share it with you because I lived again all those good memories, and get ready for the next SETIconII in a couple of weeks!!
Here I leave you with some random pics I took while traveling. Best regards!

****Español****

Aquí está el último par de páginas de mi diario de viaje a SETIcon 2010, espero les guste.

SETIconDay6_3

Día 6 cont.

Me fui antes de la última charla porque quería terminar de empacar y prepararme para ir a cenar con Seth, quería hablar con él en privado pero Barbara me dijo que ella realmente quería unirse a nosotros junto con Paul (Duffield) – el diseñador de arte SETIcon-¿cómo podría yo negarme?

A las 6:30 Barbara me llamó y los cuatro fuimos a cenar ¡¡hamburguesas!! en “Benningan”, yo me comí una maravillosa “Black & Blue” término medio (igual a la que Seth ordenó tres días antes) tuvimos una cena agradable aunque yo hablé muy poco, Paul comentó los principales temas junto con Seth, al final regresamos al hotel y me despedí de Seth en el ascensor (esa fue la última vez que lo vi ese año), yo regresé a mi habitación y termine de empacar, me relajé y vi la TV, también charlé (por mensajes) con mi esposo y me fue a dormir.

SETIconDay7_1

Día 7 (día final, de regreso a casa)

Mi último día en Santa Clara, me desperté temprano y tomé una ducha, me maquillé, me vestí y fui a cerrar mi cuenta de hotel, pagar mi renta de Internet y dejar mi equipaje en la recepción, para así poder tomar un último café, y un bagel con queso y mermelada.

Mientras desayunaba esperando Barbara me encontré con Elder (de Brasil, otro VIP que se había sentado en mesa de Seth durante el banquete) y tuvimos una charla muy agradable (en español) mientras tomamos café (entonces) vi a Robyn (Assimov) que pidió un taxi y se acercaba a comprar un café mientras esperaba, ella nos acompañó y me sentí muy feliz porque pude despedirme de ella y darle un separador de libros que traje de Campeche.

Pronto llegó su taxi y nos despedimos, Elder también se despidió y justo en el momento Barbara llegó por mí. Fui al baño mientras esperábamos a Paul (quien no llegó). Barbara me dijo que ella y Seth se harían cargo de mi cuenta de hotel (¡lo que fue increíblemente conmovedor y muy útil para mí!) Salimos de camino al aeropuerto y Barbara y yo nos despedimos por última vez. Entonces mi vuelo de vuelta a casa tuvo un pequeño e inesperado cambio de horario, lo que me llevó a llegar dos horas antes a casa, ¡sin problema alguno!

Así es como termina el relato de mi viaje a SETIcon, espero que lo hayan disfrutado, para mi fue todo un gusto compartir esto con ustedes porque viví nuevamente todos los buenos recuerdos, y me preparo para la próxima SETIconII en un par de semanas!!!!

Aquí los dejo con algunas fotos aleatorias que tomé durante el viaje. ¡Saludos!

This entry was posted in Astronomy - Astronomía, SETIcon and tagged , , . Bookmark the permalink.